יום חמישי, 10 בדצמבר 2009

פסילת רישיון מינימאלית

נאשמים רבים בעבירות תעבורה אינם מודעים כי לגבי סעיף האישום שבו הם מואשמים קיימת חובת פסילה מינימאלית . לבתי המשפט לתעבורה נטייה להתייחס לחובה זו כלשונה ולפסוק עונשי פסילה ארוכים יותר, במיוחד במקרים של תאונות דרכים.

עורך דין לתעבורה יידע בפני איזה עונש ניצב הנאשם ויוכל לפעול במקרים המתאימים לשינוי סעיפי האישום, באמצעות פניה מנומקת אל התביעה מבעוד מועד, וכך להביא לקיצור משמעותי (אם לא ביטול כליל) של תקופת פסילת רישיון הנהיגה.

במקרים אחרים יוכל עורך הדין להביא לכך שהפסילה תסווג כך שהנאשם יוכל להמשיך ולהחזיק ברישיון נהיגה עבור כלי הרכב שדרושים לו לפרנסתו (למשל שליח שיוכל להמשיך לרכב על אופנועו, חקלאי שיוכל להמשיך להשתמש בטרקטור ועוד).

כדי להבטיח הליך הוגן ושווה לכול, ללא מתן משקל כלל לרקע הנאשם, מעמדו החברתי או כל שיקול זר אחר למערכת המשפט "שפה" משלה. רק מי שמקצועו בכך מכיר שפה זו ואת סדר ההליכים שיערכו עבור כל מקרה של אישום פלילי.

עורך דין לתעבורה, כאיש מקצוע כנ"ל, יוכל כמעט בכל המקרים להביא להפחתה משמעותית בעונש שייגזר אם לא לזיכוי מוחלט או הפסקת ההליך עוד קודם יגיע להתדיינות בבית המשפט.

טוב יעשה כל מי שעומד בפני אישום בעבירת תעבורה אם ישקול היטב את ממסירת הטיפול בעינינו לידיו האמונות של איש מקצוע, עורך דין לתעבורה, למרות עלות שכר טרחתו. במקרים רבים ניתן למנוע שלילת רישיון, בסיוע של עורך דין.